Günümüzde yeni medyanın ortaya çıkmasıyla birlikte gazeteciler, dijital haber sitelerinde haber yazmaya başladı. Sosyal medyadaki bireysel kullanıcıların da paylaşımlarıyla karşımıza dezenformasyon denen yeni bir sorun çıktı. Doğal olarak aynı konuda farklı ve tam anlamıyla doğrulanmamış bilgiler toplumda bilgi zehirlenmesi diğer adıyla bilgi kirliliği oluşturmaya başladı.
Sosyal medya uzmanları, gazeteci olmadıklarından, kulaktan dolma haberleri sosyal medyalarda paylaşmaktadır. Sosyal medyada yazılan haberler, yanlış ve yalan haberleri ortaya çıkarmaktadır. Günümüzde sosyal medya kullanıcıların çok olmasından dolayı, insanlar kulaktan dolma haberleri okumaktadırlar.
Geçtiğimiz günlerde Gaziantep 4. Organize Sanayi Bölgesinde bulunan Köksan fabrikasında hayatını kaybeden işçinin neden hayatını kaybettiğiyle ilgili fabrika tarafından bilgi vermemesinden dolayı sosyal medyada yanlış bilgilerle olayın anlatılmadı buna bir örnektir. Söz konusu iş yeri yetkilileri açıklama yapmayınca sosyal medyadaki iddialar doğruluk kazanmaya başlıyor. Örnekleri çoğaltmak mümkün.
Gazeteciler, geleneksel gazeteciliği benimsedikleri için sosyal medyaları kullanmaktan çekinmektedir. Daha çok dijital haber sitelerinde yazdıkları için sosyal medyada haber yayınlamıyorlar. Bu da insanları sosyal medyada yayınlanan yanlış haberlere yönlendirmektedir.
Bu sorunların çözülebilmesi için gazetecilerin medya okur yazarlık eğitimi alması gerekmektedir. Böylece sosyal medyada kulaktan dolma yalan, yanlış haberleri değil. Doğruluğundan emin olunduğu, gerçek haberler okunmuş olur.
Diğer yandan artık kurum ve kuruluşlarında sosyal medya uzmanlarını bünyelerinde istihdam etmeleri zaruri ihtiyaç olmuştur. Dezenformasyonun önüne geçebilmek için, ilgili kurum ve kuruluşlarının toplumu hızlı bir şekilde bilgilendirmesi gerekiyor.
Bir Yorum Bırakın