Sanayi ve ticarette Türkiye’nin motor gücü olan Gaziantep’in eğitim
başarı sıralamasında oldukça geride kaldığını söyleyen Melih Meriç,
“2021-2022 Millî Eğitim Bakanlığı istatistiklerine göre Türkiye’de
derslik başına düşen öğrenci sayısı ilkokulda ve ortaokulda 23 iken,
Gaziantep’te 30’dur. Suriyelilerin yoğun yaşadığı bölgelerdeki
okullarda ise bu rakam 40’ı aşmaktadır. Sınıfların aşırı kalabalık
olması başlı başına bir sorun iken bir de Türk çocuklarla Suriyeli
çocuklara aynı sınıfta karma eğitim verilmesi, problemi iyice içinden
çıkılmaz hale getirmektedir. AKP iktidarları döneminde yaz boz
tahtasına dönüştürülen eğitim sistemi, sığınmacı yüküyle birlikte
iyice bozulmuştur. Ancak hükümet, Gaziantep başta olmak üzere
birçok ilden gelen alarm zillerini duymamakta, kulağının üstüne
yatmaktadır.” diye konuştu.
EVLATLARIMIZIN EĞİTİM KALİTESİ, SIĞINMACILARA FEDA
EDİLİYOR
Gaziantep’in eğitim politikalarının nüfus artış hızına göre
belirlenmediğini belirten CHP’li Meriç, “Öğretmen açığı nedeniyle
derslerin boş geçmesi, okul ve derslik açığı nedeniyle sınıfların
kalabalık olması, Türkçe bilmeyen Suriyeli öğrencilerle Türk
öğrencilere aynı sınıfta ders verilmesi, kadrolu öğretmenler yerine
ücretli öğretmenlerin derslere girmesi Millî Eğitim Bakanlığı’nın
başta Gaziantep olmak üzere Türkiye’de eğitimi göz ardı ettiğinin,
önemsemediğinin açık göstergesidir. Geleceğimiz olan
evlatlarımızın eğitim kalitesini, ideolojik nedenlerle sığınmacılara
feda eden bir zihniyet, Türkiye’yi nasıl geleceğe taşıyabilir?” dedi.
Melih Meriç, konuya ilişkin olarak Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’e
şu soruları yöneltti:
1- Gaziantep’te, ilköğretim ve ortaöğretimde öğretmen açığı ne
kadardır? 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Gaziantep’e
atanan öğretmen sayısı ne kadardır?
2- 2024-2025 öğretim yılında Türkiye genelinde kaç öğretmen
ataması yapılacaktır? Branşlar bazında sayıları kaçtır?
3- Gaziantep’e atanacak öğretmen sayısı ve branşlara göre
dağılımı nedir?
4- Gaziantep’te ilköğretim ve ortaöğretimde derslik başına düşen
öğrenci sayısı kaçtır?
5- Gaziantep’te öğrencilerin sağlıklı bir ortamda eğitim
görebilmesi için Türk ve Suriyeli öğrencilerden oluşan karma
eğitim politikasına son vermeye yönelik planlanan bir çalışma
var mıdır? Var ise detayları nelerdir?
6- Ülkemizin 6. büyük kenti olan Gaziantep’in yapılan sınavlarda
en sonlarda yer almasının nedenleri nedir? Eğitim-öğretimdeki
başarıyı artırmak için yapılan çalışmalar nelerdir?
Bir Yorum Bırakın